Vigencia: 01/10/2019 - 01/10/2022
Grupo:  Carlos Monge Medrano
Nivel:  I

Fecha: 16/06/2019

BONILLA FERREYRA CESAR AUGUSTO

Biologo, Maestro en ciencias con mención en bioquímica. Areas de Interés: Productos biológicos y fármacos , Ensayos con plantas medicinales, VENENOS Y TOXINAS ANIMALES, ANTIVENENOS.

09-06-2019

Apellidos : BONILLA FERREYRA
Nombres: CESAR AUGUSTO

UNIVERSIDAD NACIONAL MAYOR DE SAN MARCOS PROFESOR PRINCIPAL 1989-11-01 A la actualidad
INSTITUTO NACIONAL DE SALUD MIEMBRO DE COMITÉ DE INVESTIGACIÓN
INSTITUTO NACIONAL DE SALUD MIEMBRO DEL COMITÉ DE ÉTICA EN INVESTIGACIÓN
INSTITUTO NACIONAL DE SALUD BIOLOGO 1984-11-01 A la actualidad
UNIVERSIDAD PRIVADA DEL NORTE SAC DOCENTE 2016-08-01 2016-12-01
UNIVERSIDAD CIENTIFICA DEL SUR S.A.C. PROFESOR ENCARGADO 2013-08-01 2014-12-01

UNIVERSIDAD PRIVADA DEL NORTE SAC Contratado Universidad Agosto 2016 Diciembre 2016
UNIVERSIDAD NACIONAL MAYOR DE SAN MARCOS Ordinario-Principal Universidad Noviembre 1989 A la actualidad

UNIVERSIDAD NACIONAL MAYOR DE SAN MARCOS Licenciado / Título Montenegro Vásquez Melissa Noviembre 2013

2010 Proyectos de investigación aplicada INSTITUTO NACIONAL DE SALUD 0.0
2015 Proyectos de investigación aplicada FONDO NACIONAL DE DESARROLLO CIENTIFICO, TECNOLOGICO Y DE INNOVACION TECNOLOGICA - FONDECYT 0.0

LICENCIADO / TÍTULO LICENCIADO EN BIOLOGÍA UNIVERSIDAD PERUANA CAYETANO HEREDIA PERÚ
MAGISTER MAESTRO EN CIENCIAS CON MENCIÓN EN BIOQUÍMICA UNIVERSIDAD PERUANA CAYETANO HEREDIA PERÚ
BACHILLER BACHILLER EN BIOLOGÍA UNIVERSIDAD RICARDO PALMA PERÚ

1 PORTUGUES INTERMEDIO BÁSICO BÁSICO NO
2 INGLES INTERMEDIO INTERMEDIO INTERMEDIO NO
3 ESPAÑOL O CASTELLANO AVANZADO AVANZADO AVANZADO SI

Proteomic profile, biological activities and antigenic analysis of the venom from Bothriopsis bilineata smaragdina (?loro machaco?), a pitviper snake from Peru Rodrigues C. 2018
Cardiorespiratory alterations in rodents experimentally envenomed with Hadruroides lunatus scorpion venom Costal-Oliveira F. 2016
Anti-loxoscelic horse serum produced against a recombinant dermonecrotic protein of Brazilian Loxosceles intermedia spider neutralize lethal effects of Loxosceles laeta venom from Peru Duarte C. 2015
Partial in vitro analysis of toxic and antigenic activities of eleven Peruvian pitviper snake venoms Guerra-Duarte C. 2015
Serological, biochemical and enzymatic alterations in rodents after experimental envenomation with Hadruroides lunatus scorpion venom Costal-Oliveira F. 2015
Biochemical and immunological characteristics of Peruvian Loxosceles laeta spider venom: Neutralization of its toxic effects by anti-loxoscelic antivenoms Guimarães G. 2013
General biochemical and immunological characteristics of the venom from Peruvian scorpion Hadruroides lunatus Costal-Oliveira F. 2012
Preclinical testing of Peruvian anti-bothropic anti-venom against Bothrops andianus snake venom Schneider F. 2012
Preclinical testing of Peruvian anti-bothropic anti-venom against Bothrops andianus snake venom. Schneider FS 2012
Preclinical assessment of the neutralizing capacity of antivenoms produced in six Latin American countries against medically-relevant Bothrops snake venoms Segura A. 2010
Article Effect of polivalent bothropic antivenom on phospholipase A2, L-Amino acid oxidase and hyaluronidase from peruvian snake venom Mendoza, Julio Cesar 2008
Article Efecto neutralizador del extracto acuoso de Dracontium loretense (jergón sacha) sobre la actividad letal del veneno de Bothrops atrox Lovera, Amanda 2006

ARTÍCULO EN REVISTA CIENTÍFICA General biochemical and immunological characteristics of the venom from Peruvian scorpion Hadruroides lunatus. 2012 Toxicon, Volume 60, Issue 5, October 2012, Pages 934-942
ARTÍCULO EN REVISTA CIENTÍFICA Preclinical testing of Peruvian anti-bothropic anti-venom against Bothrops andianus snake venom 2012 Toxicon, Volume 60, Issue 6, November 2012, Pages 1018-1021
ARTÍCULO EN REVISTA CIENTÍFICA Preclinical assessment of the neutralizing capacity of antivenoms produced in six Latin American countries against medically-relevant Bothrops snake venoms 2010 Toxicon, Volume 56, Issue 6, November 2010, Pages 980-989.
ARTÍCULO EN REVISTA CIENTÍFICA BIOCHEMICALS CHARACTERISTICS AND PRE-CLINICAL TESTING OF LYOPHILIZED BOTHROPIC ANTIVENOM AGAINST BOTHROPS ATROX SNAKE VENOM 2008 Revista Peruana de Medicina Experimental y Salud Pública...
ARTÍCULO EN REVISTA CIENTÍFICA Niveles de inmunoglobulina G en saliva como marcador biológico de la enfermedad periodontal 2013 Odontol. Sanmarquina 2008; 11(2): 42-46.
ARTÍCULO EN REVISTA CIENTÍFICA Cardiorespiratory alterations in rodents experimentally envenomed with Hadruroides lunatus scorpion venom 2017 Journal of Venomous Animals and Toxins including Tropica...