Tipo Producción |
Título |
Autor |
Año de Producción |
DOI |
Revista |
Fuente |
Cuartil de ScimagoJR o JCR* |
Artículo en revista científica
|
Dermatopathies in the early neonatal period at the regional hospital of lca and the augusto hernández hospital, 2022
|
Fuster-Guillén D.
|
2023
|
10.31838/HIV23.01.157
|
HIV Nursing
|
|
2023: No disponible**, 2020: Q4
|
Artículo en revista científica
|
Psychometric Validation of the Persian Self-Compassion Scale Youth Version
|
Nazari N.
|
2022
|
10.1007/s12671-021-01801-7
|
Mindfulness
|
|
Q1
|
Artículo en revista científica
|
Tele-education and adaptive behavior with autism spectrum disorder, in children from 1 to 5 years old
|
Cotrina-Aliaga J.C.
|
2022
|
10.31838/HIV22.02.702
|
HIV Nursing
|
|
Q4
|
Review
|
The New Normal In Virtual Education: A View From Teaching Practice
|
Ocaña-Fernández Y.
|
2022
|
10.47750/PNR.2022.13.S02.63
|
Journal of Pharmaceutical Negative Results (discontinued)
|
|
2022: No disponible**, 2020: Q3
|
Journal - Article
|
Factors that Influence the Scientific Production of Teachers in Peru
|
Ocana Fernandez, Yolvi | Fuster-Guillen, Doris | Ponce Sanchez, Carlos Fidel | Zavaleta Oliver, Jenny Marianella
|
2022
|
10.47750/PNR.2022.13.S03.045
|
JOURNAL OF PHARMACEUTICAL NEGATIVE RESULTS
|
|
S/C***
|
Journal - Article
|
Profile Of Investigative Capacities That Determine Factors To Investigate In The Universities Of Peru
|
Ocana-Fernandez, Yolvi | Fuster-Guillen, Doris | Cecilia Uribe-Hernandez, Yrene | Sanchez Castro, Angelica
|
2022
|
10.47750/PNR.2022.13.S05.12
|
JOURNAL OF PHARMACEUTICAL NEGATIVE RESULTS
|
|
S/C***
|
Artículo en revista científica
|
Profile Of Investigative Capacities That Determine Factors To Investigate In The Universities Of Peru
|
Ocaña-Fernández Y.
|
2022
|
10.47750/PNR.2022.13.S05.12
|
Journal of Pharmaceutical Negative Results (discontinued)
|
|
2022: No disponible**, 2020: Q3
|
Letter
|
Treatment of Calcaneal Fractures According To Sanders Classification
|
Sandoval F.M.B.
|
2022
|
|
Revista Cubana de Ortopedia y Traumatologia
|
|
No Aplica
|
Letter
|
Latin American authorship in the Educación Médica journal (2015-2018)
|
Hernández R.M.
|
2021
|
10.1016/j.edumed.2019.10.009
|
Educacion Medica
|
|
No Aplica
|
Artículo en revista científica
|
Synchronous CMC text chat versus synchronous CMC voice chat: impacts on EFL learners’ oral proficiency and anxiety
|
Namaziandost E.
|
2021
|
10.1080/15391523.2021.1906362
|
Journal of Research on Technology in Education
|
|
2021: No disponible**, 2020: Q2
|
Artículo en revista científica
|
Manipulation of the Involvement Load of L2 Reading Tasks: A Useful Heuristic for Enhanced L2 Vocabulary Development
|
Namaziandost E.
|
2021
|
10.1177/21582440211051723
|
SAGE Open
|
|
2021: No disponible**, 2020: Q2
|
Artículo en revista científica
|
Cognitive processes and creative lateral thinking in students of the naval school of Peru
|
Relaiza H.S.M.
|
2021
|
10.14704/nq.2021.19.5.NQ21043
|
NeuroQuantology
|
|
2021: No disponible**, 2020: Q4
|
Artículo en revista científica
|
The Scientific Abstract as a Discursive Genre in Peruvian Scientific Journals of Education
|
Ocaña-Fernandez Y.
|
2021
|
10.14704/WEB/V18SI04/WEB18197
|
Webology
|
|
2021: No disponible**, 2020: Q3
|
Artículo en revista científica
|
World scientific production on the vaccine against COVID-19: Analysis of the period 2020-2021
|
Arias-Chávez D.
|
2021
|
10.5281/ZENODO.5227345
|
Archivos Venezolanos de Farmacologia y Terapeutica
|
|
Q4
|
Artículo en revista científica
|
Stress coping styles influencing the solution of social problems in university students in social isolation due to COVID 19
|
Fuster-Guillén D.
|
2021
|
10.5281/zenodo.5227522
|
Archivos Venezolanos de Farmacologia y Terapeutica
|
|
2021: No disponible**, 2020: Q3
|
Artículo en revista científica
|
Public policies for tuberculosis control in two marginal urban indigenous communities of Lima
|
Vértiz-Osores J.J.
|
2021
|
10.5281/zenodo.5750348
|
Archivos Venezolanos de Farmacologia y Terapeutica
|
|
2021: No disponible**, 2020: Q3
|
Artículo en revista científica
|
Social-emotional Competencies in Peruvian Educational Institutions
|
Gonzales-Sánchez A.
|
2021
|
10.9756/INT-JECSE/V13I2.211096
|
International Journal of Early Childhood Special Education
|
|
2021: No disponible**, 2020: Q4
|
Artículo en revista científica
|
Effect of the Bloomfield Program on English as Foreign Language Skills
|
Huamani-Huaranja F.
|
2021
|
10.9756/INT-JECSE/V13I2.211097
|
International Journal of Early Childhood Special Education
|
|
2021: No disponible**, 2020: Q4
|
Artículo en revista científica
|
Artificial intelligence (Ai) applied to public management
|
Ocaña-Fernández Y.
|
2021
|
|
Revista Venezolana de Gerencia
|
|
2021: No disponible**, 2020: Q3
|
Artículo en revista científica
|
Investigating instructors’ and students’ attitudes towards the effectiveness of having target cultural knowledge on learning english as a foreign language
|
Hernandez R.M.
|
2021
|
|
International Journal of Society, Culture and Language
|
|
2021: No disponible**, 2020: Q2
|
Letter
|
Latin American Scientific Production in Indian Journal of Pediatrics, 2010-2018
|
Hernández R.M.
|
2020
|
10.1007/s12098-019-03181-2
|
Indian Journal of Pediatrics
|
|
No Aplica
|
Artículo en revista científica
|
Teachers resilience in teaching-learning situations in rural schools in Peru
|
Segovia-Quesada S.
|
2020
|
10.15359/ree.24-2.20
|
Revista Electronica Educare
|
|
Q3
|
Artículo en revista científica
|
Psychometric properties of the attribution to homophobia scale (Eah) in lgbt users in peru
|
Bonilla-Asalde C.
|
2020
|
10.17051/ilkonline.2020.04.118
|
Elementary Education Online (discontinued)
|
|
2020: No disponible**, 2019: Q3
|
Artículo en revista científica
|
Components affecting understudy view of postgraduate instructive quality
|
Venturo-Orbegoso C.
|
2020
|
10.17051/ilkonline.2020.04.133
|
Elementary Education Online (discontinued)
|
|
2020: No disponible**, 2019: Q3
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Gestión del conocimiento y tecnologías de la información y comunicación (TICs) en estudiantes de ingeniería mecánica
|
|
2020
|
10.17162/au.v10i1.419
|
|
Crossref a través de ORCID
|
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Organización retórica del apartado del resumen de tesis peruanas de maestría en Educación
|
|
2020
|
10.18050/eduser.v7i1.2419
|
|
Crossref a través de ORCID
|
|
JOURNAL_ARTICLE
|
La competencia digital en el docente universitario
|
|
2020
|
10.20511/pyr2020.v8n1.455
|
|
Crossref a través de ORCID
|
|
JOURNAL_ARTICLE
|
LA EMPATÍA EN ESTUDIANTES UNIVERSITARIAS DE EDUCACIÓN PRIMARIA
|
|
2020
|
10.22481/praxisedu.v16i40.6903
|
|
Crossref a través de ORCID
|
|
Artículo en revista científica
|
Human development and family integration: Study from the comprehensive service of the elderly in Peru
|
Fuster-Guillén D.
|
2020
|
10.37960/rvg.v25i90.32392
|
Revista Venezolana de Gerencia
|
|
Q3
|
Artículo en revista científica
|
Time management and academic stress in lima university students
|
Gallardo-Lolandes Y.
|
2020
|
10.5430/ijhe.v9n9p32
|
International Journal of Higher Education (discontinued)
|
|
2020: No disponible**, 2019: Q4
|
Artículo en revista científica
|
Psychometric properties of the premarital sexual permissiveness scale of reiss (PSP)
|
Rosario Quiroz F.J.
|
2020
|
10.6000/1929-4409.2020.09.100
|
International Journal of Criminology and Sociology
|
|
Q2
|
Artículo en revista científica
|
Digital skills and digital literacy: New trends in vocational training
|
Ocaña-Fernández Y.
|
2020
|
10.9756/INT-JECSE/V12I1.201016
|
International Journal of Early Childhood Special Education
|
|
Q4
|
Artículo en revista científica
|
Effect of the API Program on the Scientific Inquiry of students in regular basic education in Lima
|
Palacios-Bernuy E.
|
2020
|
10.9756/INT-JECSE/V12I1.201019
|
International Journal of Early Childhood Special Education
|
|
Q4
|
Artículo en revista científica
|
Comparative studies on the perception of risk to disasters in teacher’s college
|
De Rampolla E.V.
|
2020
|
|
Revista Latinoamericana de Hipertension
|
|
Q3
|
Artículo en revista científica
|
Health promotion in the current dentistry curriculum
|
García Y.M.
|
2020
|
|
Revista Latinoamericana de Hipertension
|
|
Q3
|
Letter
|
Latin American participation in the scientific production of SEMERGEN
|
Hernández R.M.
|
2019
|
10.1016/j.semerg.2019.08.003
|
Semergen
|
|
No Aplica
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Participación latinoamericana en la producción científica de Semergen
|
|
2019
|
10.1016/j.semerg.2019.08.003
|
|
Crossref a través de ORCID
|
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Factores que inciden en la gestión de proyectos de investigación científica
|
|
2019
|
10.17162/au.v9i1.140
|
|
Crossref a través de ORCID
|
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Análisis bibliométrico de la producción científica peruana sobre la formación de profesionales de la salud
|
|
2019
|
10.18004/mem.iics/1812-9528/2019.017.03.41-048
|
|
Crossref Metadata Search a través de ORCID
|
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Caracterización de las habilidades del razonamiento matemático en niños con TDAH
|
|
2019
|
10.20511/pyr2019.v7n1.273
|
|
Crossref a través de ORCID
|
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Inteligencia artificial y sus implicaciones en la educación superior
|
|
2019
|
10.20511/pyr2019.v7n2.274
|
|
Crossref a través de ORCID
|
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Componentes predominantes de la acción tutorial en estudiantes universitarios
|
|
2019
|
10.20511/pyr2019.v7n2.300
|
|
Crossref a través de ORCID
|
|
BOOK
|
Publicar en revistas científicas
|
|
2019
|
10.20511/USIL.book/9041/9786124370441
|
|
Crossref a través de ORCID
|
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Justificación, igualdad y justicia. Aportes posibles de la Teoría Crítica de Rainer Forst y Axel Honneth al feminismo
|
|
2019
|
10.26694/pensando.v10i19.7981
|
|
Crossref a través de ORCID
|
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Pedagogical Affection in Didactics of Mathematics - Amazonas Region from the Phenomenology Perspective
|
|
2018
|
10.20511/pyr2018.v6n1.200
|
|
Crossref a través de ORCID
|
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Autoestima y desempeño docente en las instituciones educativas de Comas, 2014
|
|
2018
|
|
|
Yolvi Ocaña-Fernández a través de ORCID
|
|
BOOK
|
Redactar, citar, referenciar: ¿qué?, ¿cómo? y ¿para qué?
|
|
2017
|
|
|
Yolvi Ocaña-Fernández a través de ORCID
|
|
BOOK
|
Teoría e historia de la educación
|
|
2016
|
|
|
Yolvi Ocaña-Fernández a través de ORCID
|
|
Article
|
ACADEMIC VARIABLES THAT INFLUENCE THE ACADEMIC PERFOMANCE OF COLLEGE STUDENTS, VARIABLES ACADÉMICAS QUE INFLUYEN EN EL RENDIMIENTO ACADÉMICO DE LOS ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS
|
Ocaña Fernández, Yolvi
|
2016
|
|
|
|
No Aplica
|
Article
|
Teaching Social Sciences: forming creative, critical and coperative students, Las Ciencias Sociales y su enseñanza: formemos estudiantes creativos, críticos y cooperativos
|
Ocaña Fernández, Yolvi
|
2016
|
|
|
|
No Aplica
|
BOOK
|
FILOSOFÍA
|
|
2015
|
|
|
Yolvi Ocaña-Fernández a través de ORCID
|
|
JOURNAL_ARTICLE
|
Variables académicas que influyen en el rendimiento académico de los estudiantes universitarios
|
|
2011
|
|
|
Yolvi Ocaña-Fernández a través de ORCID
|
|